Tuesday, March 20, 2012

Vlinder

Vertel eens vinder, vertel eens vlinder
waar kom jij vandaan
Vertel eens vlinder, vertel eens vlinder
hoe is het gegaaan

Ik was een rupsje, ik was een rupsje
en ik spon wat ik kon
Ik was een rupsje, ik was een rupsje
en ik spon een cocon

Het was een huisje, het was een huisje
zo zacht als satijn
het was een huisje, het was een huisje
heel warm en heel fijn

En op een morgen en op een morgen
nam ik een besluit
En op een morgen en op een morgen
toen kwam ik eruit

Ik was een vlinder, ik was een vlinder
en ik vloog wat ik kon
Ik was een vlinder, ik was een vlinder
en ik vloog naar de zon

Gisterenavond op de ouderavond van Robin hebben we ook een kleine knutsel gemaakt. Deze vlinder kun je gemakkelijk maken met kleine kinderen. Juffie Erica mag ik het hier even uitleggen!? (Erica heeft ook een website en een shop)


Op een kartonnetje kleur je twee vlakken met vetkrijt.
Neem een stukje witte wol.
Wrijf hiermee over de kleuren. Tot de wol van binnen en van buiten gekleurd is.
Neem een pijpenrager. Vouw deze dubbel. Vorm aan de onderkant een 'staartje'.
Doe de wol ertussen. Vouw pijpenrager aan de bovenkant weer dicht. Maak de voelsprieten en vorm de vlinder vleugels. Wrijf evt wat wol tussen je vingers tot puntjes voor de vleugels. Mooi hè?!

Voorzichtig zien we hier en daar al weer wat vlinders verschijnen...

This butterfly is made of wool and pipecleaners. Take some rough wool. And a piece of paper. Make to colorblocks on the peace of paper with crayons (the greasy ones). Rub the wool over the colors. Till it is colored as you like.
Fold the pipecleaners and put the wool in between. Close the pipecleaners on top. Form your butterfly (see picture above).

2 comments:

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)