Friday, September 07, 2018

Leaf it!

Gratis borduurpatroontje
Leaf it!

Lekker hoor alles even laten voor wat het is. De kinderen vroegen mij wat Leaf it dan betekent en waarom er dan een blad bij staat.

mmm kunnen we het leuk vertalen?

Ja hoor; Blaad het!
Dat vonden ze erg grappig. Ik ook wel eigenlijk.
Dus als je durft... Schrijf je Blaad het ipv Leaf it.
Tja poep gebeurt :-0

Maar nu ga ik nog even uitleggen hoe je dit leuke borduurwerkje zelf kunt maken.
Je hebt nodig:
Stof (hoeft geen borduurkatoen te zijn, maar neem geen synthetische stof. Ik koop vaak servetten bij de kringloopwinkel die ik nog een rondje in de wasmachine laat maken en dan op maat knip. Fijne katoen is prima, of linnen)
Een scherpe naald of een naald zonder punt. Heb je redelijk grove stof dan behoeft de naald geen punt (ik gebruik met drie draden vaak een naald maat 24)
Eventueel een borduurring (voor dit patroon is de borduurring die ik gebruik 6,5 cm doorsnee en deze flexibele borduurring kun je kopen bij garenenzo.nl)
Borduurzijde (ik gebruik het liefst DMC borduurzijde, mooi van kleur en een goede kwaliteit)
Eventueel een dun glitterdraadje
Borduurschaartje
stof om de achterkant af te werken als je dat wilt

Trek het patroon over op de stof met een wateroplosbare stift. (heel handig bij vrij borduren!)


Begin met borduren. Maak kleine steekjes. Dit geeft een mooi, verzorgde uitstraling aan je werk.


Zorg ook voor een mooie achterkant van je werk. Ik las eens: Aan de achterkant wonen ook mensen. 
En zo is het!


Als je klaar bent maak je je borduurwerkje een beetje nat om de stift te verwijderen. Spoelen kan ook

Span het terug in de ring met eventueel een mooi stofje aan de achterkant. 

Knip de restjes stof weg.


KLAAR!

Zelf op hangen is leuk! Maar dit vind ik nou ook echt een mooi cadeautje.

Je kan je werk natuurlijk ook mooi inlijsten. Hieronder het patroon. Print het uit op de gewenste grootte. Veel borduurplezier. En onthoud; het is vrij borduren! Het kan niet fout gaan. Elk steekje telt en elk steekje is goed ook als je het uithaalt en opnieuw doet. 


3 comments:

  1. Super leuk gedaan,ik hou niet zo van borduren,echt geen geduld voor,dus vind het knap van je.

    ReplyDelete

  2. Excellent Blog! I would like to thank for the efforts you have made in writing this post. I am hoping the same best work from you in the future as well.
    I wanted to thank you for this websites! Thanks for sharing. Great websites!
    pubg mobile apk
    pubg lite
    pubg apk
    pubg mobile lite
    pubg

    ReplyDelete

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)