Friday, October 28, 2011

It's Magic



Gisteren een nieuwe kristallen hanger gekocht, een ster. Voor in de serre waar de lage zon in deze dagen zo mooi binnen schijnt. In de voorkamer hebben we al een kristallen hartje hangen en de kinderen vinden het zo magisch als de zon er door heen schijnt en er overal in de kamer regenboogvlekjes verschijnen. Die gaan dansen als je de hanger een zacht tikje geeft.
Nu hebben we ook in de serre dansende regenboogvlekjes als de zon schijnt. En die zon laat zich best nog wel eens zien tussen de wolken door.
Maar de tijd van weer naar binnen keren en lichtjes aansteken is wel aangebroken. Sinterklaas wandelt ook heel langzaam mijn hoofd binnen. Alle cadeaus die de goede sint op school aan de kinderen zal geven komen tenslotte onder de handen van al die hardwerkende ouders zelf vandaan! Soms is het jammer dat je niet kan zeggen: Dat heb ik gemaakt, hoor! Niet die slome knutselpiet!. Maar ja. Het gaat om het maken van het cadeau en om natuurlijk dankbaarheid voor iets zelf gemaakts!
We gaan weer aan de slag, voor de peuters gaan we een vilten kroontje maken en voor de kleuters beginnen we volgende week. Zaag meenemen?!
En ik ben weer aan een zonnekindpop begonnen. Na Robin en Rozemarijn kan Sam natuurlijk niet achterblijven. Ik ga mijn eerste jongetjespop maken!
 Deze beregoeie muts blijft in de familie! De kinderen zijn er te blij mee! Gehaakt van teddygaren (Lastig zeg!)

Maar wat een genoegen om met dit garen te haken (Phildar Terre Neuve). Terwijl de zachte wol door je vingers glijdt verschijnen de prachtigste kleuren voor je ogen. En wat een zacht mutjse is dit geworden, wat jammer dat ik zelf geen baby meer heb....

No comments:

Post a Comment

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)