Tuesday, May 13, 2014

1, 2, 3, 4, 5, 6 zeven!

Waar is al het gras gebleven?
Dit plantje met zeven groene blaadjes op een dunne steel tiert welig in de tuin. Leuk hoor.  Maar dat vindt het gras niet want dit zevenblad, zoals dit plantje onvermijdelijk heet, is dominant.
Waar zevenblad groeit kan gras niet opkomen.
Lastig? Ja. Maar ook lekker, want zevenblad kun je natuurlijk gewoon opeten.


Bijvoorbeeld als pesto, op een broodje.

Met een glas koude wijn genietend van het namiddag zonnetje en je groene gras. Of het groene gras van de buren want samen genieten is altijd lekkerder!



RECEPT ZEVENBLADPESTO (klik!)












5 comments:

  1. Hoi, ik wist niet dat het ook te eten was, maar dan moet je wel hard dooreten, want die nare plantje tiert welig in de tuin soms, haha. Maar leuk te weten dat het voor pesto te gebruiken is, groeten Francien

    ReplyDelete
  2. weer wat geleerd, als ik nu maar niet een verkeerd plantje pluk... :-)

    ReplyDelete
  3. Geweldig, ik wist dit inderdaad ook niet. Mooi dat deze plaag ook nog iets lekkers oplevert!

    ReplyDelete
  4. Voor wie wil.... in het gemeenteperk naast ons huis groeit er zo veel dat je het kan plukken!
    Helaas komen de stengels ook regelmatig onder de heg en schutting door.....
    Ik zal het eens aan manlief voorstellen die heeft ooit ook al eens brandnetelsoep met gemeente onkruid gemaakt...

    ReplyDelete
  5. Wij hebben ook een heleboel 7-blad. Kom een keer langs.

    ReplyDelete

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)