Monday, February 02, 2015

Hoogbezoek voor Sam en wortelcake

Juffie op bezoek!
Sam was helemaal in de wolken. Wat heerlijk dat juffie komt het liefst zou hij de hele middag met haar spelen. Met de auto's, alle Lego en de Playmo. Zijn bed en knuffels laten zien.
Ook nog spelletjes doen.
En natuurlijk lekker lang kletsen met thee en zelfgemaakte wortelcake. Want Sam is dol op worteltjescake.
Het recept is al jaren een succesnummer bij ons thuis en ver daarbuiten. Ook hier op mijn geheime receptenpagina! 
Het beduimelde vodje gebruiken we nog steeds. De specerijenmix die ik zelf maak zit in een grote pot zodat we daar gewoon uit kunnen lepelen als we weer eens een wortelcake in de oven schuiven.
Of zoals we voor de traktaties doen in cupcakes! Kan ook gewoon.
Ik maakte nu ook als eerbetoon een mooie tekening voor het recept van deze fantastische wortelcake.  op Ik-ookgewoon.blogspot.com
En Sam heeft genoten van zijn fantastische juf. Bij hem thuis! Wel een heel uur lang, nee langer! Met thee en wortelcake, een spelletje zeeslag, zijn zusjes, een bezoek aan zijn eigen bescheiden domein, een uitgebreide bespreking van zijn map met autotekeningen, een demonstratie van Playmo en vierwielers en oh wat was het gezellig!

5 comments:

  1. Oh wat heerlijk!! De wortelcake natuurlijk, maar bovenal het koppie van jouw manneke.
    Ik ga ook op huisbezoek bij mijn leerlingen, altijd weer heel leuk!
    Fijne dag!
    Liefs,
    Nadine

    ReplyDelete
  2. Mooi verslag van Sam' s hoog bezoek. Die wortelcake ziet er goed uit, de recepttekening trouwens ook, erg leuk. Ik moet toch altijd aan die mop denken van dat konijn, die na tig keer vragen in de winkel of ze ook worteltjestaart hebben, dan zegt, als ze die taart eindelijk hebben besteld: vies he... Dat zo'n mop invloed kan hebben op hoe ik denk dat worteltjestaart zal smaken... best raar, gewoon eens gaan proberen dus!

    ReplyDelete
  3. Die juf is wel mooi met haar neus in de boter ( o nee, juist niet) gevallen. Ze heeft vast een heerlijke middag gehad!!
    Die cake? Die ga ik zeker maken. Dank je wel voor dit mooie verslag.
    Madelief

    ReplyDelete
  4. Heerlijk dat ze de juf op die leeftijd nog op handen dragen! Ben benieuwd of dat op de middelbare school nog zo is ;-)
    Hij heeft wel ontzettend goed zijn best gedaan voor zijn juf, aan de foto's te zien :-)

    ReplyDelete

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)