Monday, May 23, 2016

Histeria Wisteria

Om nog maar even in de bloemen te blijven. Lyrisch ben ik! 

Die blauwe regen oh elk jaar vind ik het weer zo schitterend! En het ruikt lekker! Niet te geloven wat een genot om daar dan onder te zitten.

Als het lekker weer dan is he. Dus ik geef de zaadjes weg, voor wie wil zaaien.
Misschien lukt het want wie zaait zal oogsten. Ook hier bij deze blauwe regen duurt het maar kort hoor. Dus heel hard er van genieten zo lang het kan. De bijen hebben er ook plezier van en dat is niet onbelangrijk. Een gezoem van jewelste.
Sommige bloemaren worden wel een meter lang en hangen wiebelend voor je neus. De lilablauwe kleur neigt soms naar roze en maakt van ons bescheiden terrasje een feeëriek tafereel.
Als de bloemen zijn uitgebloeid hebben we nog een fijne groene pergola over die veel schaduw biedt op warme zomerse dagen. En ook dat is heel fijn.
Er komen peulen en die barsten het volgende jaar voordat er weer bloemen komen heel hard open in de zon. De zaadjes vliegen je dan om de oren.
Wil je misschien wat van die zaadjes van onze Blauweregen? Ik haakte er een klein tasje voor en stuur je de zaadjes op als je ze wilt proberen te zaaien.
Want alles heeft een begin.
Ook deze weelderige Wisteria.
 Je kunt natuurlijk ook zelf van die piepkleine tasjes maken.

 Voor je eigen zaadjes. Bijvoorbeeld.

8 comments:

  1. Hoi, super jaloers op je blauwe regen! Ik heb er een gekocht maar nooit bloemen :(( Dus ja, ik wil graag wat zaadjes ontvangen hoor. Opnieuw proberen. Zaaien blijft leuk. groet Francien

    ReplyDelete
  2. Ach, wat heb je dat liefdevol en mooi bedacht dat zakje met zaadjes.
    Dit jaar bloeide de mijne voor het eerst uitbundig en rook ik inderdaad die heerlijk geur. De troep daarna is dat meer dan waard.
    Dag, Madelief.

    ReplyDelete
  3. ja ze zijn prachtig zeg,ik zou ook graag wel wat zaadjes van je willen hoor en wat een TE schattig tasje heb je erbij gemaakt,.

    ReplyDelete
  4. Ik zag je leuke idee, op de blog van Franciens haakwerk. Leuk!

    ReplyDelete
  5. Zie je berichtje vast te laat, wat een prachtige blauwe regen.
    Mocht je nog zaadjes hebben.........
    groeten

    ReplyDelete
  6. Ook ik kom hier terecht via Franciens haakwerk. Ik ben dol op blauwe regen. Dus als je nog zaadjes over hebt.... zou ik er graag wat ontvangen!
    Groetjes Monique

    ReplyDelete
  7. Wat een leuk idee. De blauwe regen ontbreekt in onze tuin, maar ik vind het een prachtige plant. En dan zo'n mini-tasje! Als er nog zaadjes over zijn, houd ik mij aanbevolen. Groetjes, Hannie

    ReplyDelete
  8. Hoi, Wij hebben ook een blauwe regen helemaal langs onze schuur. Het is een geweldig gezicht in bloei en als ie groen is. Maar wat ik nooit heb geweten is dat er zulke leuke zaden in zitten :)

    ReplyDelete

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)