Friday, August 28, 2015

Kaarten slinger

Van heel vroeger vond ik in de spelletjesdoos nog een pakje kaarten. Nu we op zolder aan het klussen zijn ruim ik af en toe ook een beetje op. Omdat het echt moet. Leuke bijkomstigheid is dan dat je dingen tegenkomt die je vergeten was.
Zoals dit spelletje. Toen ik één kaart zag wist ik meteen alle andere afbeeldingen achter in mijn hoofd alweer te voorschijn te toveren. Ik herinner me ze allemaal. Zo leuk is dat. Nooit dacht ik er meer aan.
Ik denk zelfs dat dit setje nog van mijn moeder is geweest en dat zij er mee gespeeld heeft als kind.
Het is een paartjes spel. Elk thema heeft een jongen en een meisje.
Sommige plaatjes zijn zo heerlijk rolbevestigend, het jongetje met de spade in de grond en het meisje met de gieter.
Of het krantlezend jongetje, als lopende leest hij terwijl het meisje keurig recht op een stoeltje zit met haar boek.
En deze dan, schaatsen! Het meisje zwiert sierlijk over het ijs en het jongetje och arme!
Ook houd ik zo van die blauwe luchten met strategisch in het beeld geplaatste witte wolken met een dun zwart lijntje. Zo zie ik ze in het echt nou nooit.
Omdat ik gisteren jarig was besloot ik van deze kaarten een slinger te maken. En omdat bij jarig zijn trakteren hoort geef ik dit zelf maak ideetje cadeau.
Prik met een prikpen op gelijke afstand boven in een paar leuke kaarten kleine gaatjes.
Haak met haakkatoen een lossenketting en haak vasten door de gaten van de kaarten heen met twee lossen ertussen dan weer een stukje lossenketting. Ga door tot je kaarten op zijn.
Ik maakte een jongenskant en een meisjeskant.
 Omdat ik ook dat blauwe ruitje aan de achterkant zo mooi vind.
 En zoals ik al vaker zei: zelf de slingers ophangen (is ook best een kunst).

5 comments:

  1. Zaten ze in een plastic doosje? Met een crème/witte onderkant en het dekseltje doorzichtig?
    Dat herinner ik mij ook, zo leuk om weer terug te zien bij jou.

    ReplyDelete
  2. Oh leuk idee, ik heb ergens ook nog een doosje liggen met kaartjes die ik niet weg kon doen. Maar een doosje is ook maar een doosje, dus leuk idee! Ik kan aan de slag.

    ReplyDelete
  3. Very cute idea!! Thank you so much for sharing it on our Bowdabra Saturday Crafty Showcase!!!

    ReplyDelete
  4. Cute and a cool idea! I'd love for you to stop by the Submarine Sunday Link Party to share this crafty creation! I hope to see you there!

    Navy Wifey Peters @ The Submarine Sunday Link Party

    ReplyDelete

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)