Wednesday, September 02, 2015

Schuim en fruit

Omdat ik vorige week jarig was gingen we vrijdagavond met wat vriendinnen een drankje doen. Bij ons thuis.
Buiten op het terras. Het was een beetje fris maar toen iemand thuis nog twee boodschappen tassen hout ging halen konden we een fijn vuur maken. Zo gezellig.

Voor bij de drankjes had ik een frisse tomatentaart gemaakt.
Lekkerrrr!
Daar gaat een eidooier in en omdat ik twee tomatentaarten maakte had ik ook twee eiwitten over.
Die gooi ik natuurlijk niet weg.
Met een schep suiker, een paar druppels rozenwater en wat rode kleurstof voor het spektakel klopte ik de eiwitten goed stijf.
De roze zoetigheid spreidde ik uit over bakpapier en in de oven liet ik dat in een paar uur drogen tot een brosse koek, nog zacht van binnen.
Zondag in de zon toen ik wat van mijn tien kilometerloopje bekomen was brak ik liefdevol het roze schuim in tweeën, besmeerde (of besmeurde?!) de onderste helft met gele vla en met vanillesuiker opgeklopte slagroom, andere helft er op. Nog meer slagroom een veel vers, rood fruit. Nog wat slagroom nog wat schuimkruimels mmmmmmm.

Een tikje ordinair, maar gruwelijk lekker. De kinderen hadden er niet eens genoeg woorden voor om ons te vertellen hoe lekker dit is! (wij vonden het zelf ook wel heel erg lekker eigenlijk)

 (Recept van de tomatentaart op mijn andere blog Ik-ook gewoon:  ikookgewoon.blogspot.nl/2015/09/tomatentaart.html)

5 comments:

  1. mmmm dat zier er heerlijk uit,nog gefeliciteerd

    ReplyDelete
  2. Jammie! Dat zal smullen zijn geweest.

    ReplyDelete
  3. Wat een heerlijk fout/gezond hapje. De tomatentaart ligt al geprint in mijn receptenmap nog even tomaten scoren.

    ReplyDelete
  4. Leuke blogje! ik vond u via andere haakster, zo gaat het in blogland,
    ik kijk op uit om nog meer te bezoeken, groetjes

    ReplyDelete
  5. Leuke blogje! ik vond u via andere haakster, zo gaat het in blogland,
    ik kijk op uit om nog meer te bezoeken, groetjes

    ReplyDelete

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)