Sunday, July 24, 2011

De vakantie is begonnen

De school weer verhuisd naar de oude vertrouwde plek maar in een mooi, nieuw gebouw. Nog een picknick met een gedeelte van de klas van Rozemarijn waarbij gelukkig droog weer! Wat privĂ©beslommeringen, de hond van de overburen hier geinstalleerd en toen was gisteren toch echt de eerste dag van de vakantie aangebroken!
De kinderen hadden zich in het spookbos en op de kinderboerderij vermaakt terwijl de ouders aan het schoonmaken in- en uitpakken waren.
Nadat ik ze vrijdagmiddag ophaalde nog even de kringloop binnen gewandeld.


Alwaar dit vrolijke schaaltje op mij stond te wachten om gevuld te worden met...
-Olijven, de pitten in het bakje
-Kaasblokjes en mosterd in heb bakje
-Van biologisch rundergehakt, door de kinderen gerolde gehaktballetjes met pika in het bakje
-Chipjes met dipje in het bakje
-of voor de lijn; groente reepjes met dipje in het bakje
-Champignons met sherry en knoflook, de gebruikte prikkers in het bakje
-Prikkertjes met bolletje mozzarella en een minitomaatje, dippen in het bakje met zelfgemaakte pesto
Zin in de zomer!
En voor Robin een leuke retropuzzel. Ze is gek op die houten puzzels. En ik vind ze zo leuk.
Gisteren heb ik heb de witkwast ter hand genomen en eindelijk die gifgroene stoel die ik bij het grof vuil vond onder handen genomen als ook een kastje wat ik overhield aan de verhuizing van school.
Mijn lief was eindelijk naar het groot vuil gereden met onder anderen een berg afvalhout wat nog voor in de tuin lag, op een plekje waar aan het eind van de middag zo heerlijk het zonnetje je verwarmt. Van pure vreugde heb ik meteen een bankje met een plant in bijpassende bak erbij gekocht. Alvast voor zijn verjaardag, die pas aan het eind van de zomer is maar dan is het te laat. Nog meer zin in de zomer!
Duss... daar staat ie nu, in de regen.


Maar vrolijke kleuren Zpagetti heb ik vandaag besteld bij Hooked om er een heerlijke plaid voor te haken.





Dat is natuurlijk nog niet binnen, het geeft me de tijd om nog iets anders te haken. Zoals dit regenboogslingertje voor mijn dierbare vriendin die nu mijn tegenvoeter is geworden maar ook nog steeds mijn dierbare vriendin is. Ook al ging ze haar lief helemaal tot in New Zealand achterna!
Morgen gaat het op de bus met een Hollands kookboekje en dito schort want liefde gaat ook door de maag.

No comments:

Post a Comment

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)