Tuesday, March 01, 2016

Einde winter deken

Op de valreep toch nog af. Voordat het lente is. Een deken voor op de bank. Of op een stoel.
Het is natuurlijk 's avonds best nog wel fris. De benen voelen wel eens koud als je op de bank zit.
Of ligt zoals mijn lief gewoon is te doen. Voor hem is dan eigenlijk deze deken ook bedoeld.
Alsjeblieft dus.
De wol kwam mij toe. Het waren wat restjes.
Prachtige echte wol. In mooie kleuren. Turquoise en grijs. En nog een rol met wat ruwere wol als mohair maar dan niet zacht.
En toch vond ik het juist mooi om daarmee te combineren.
Ik had ook nog wat garen liggen met van die bobbeltjes erin. Een mix van linnen en katoen, fris wit.
Eigenlijk dus gewoon een mooie combinatie en om de verschillende garens en texturen mooi uit te laten komen haakte ik stokjes en reliëfstokjes.
Daardoor ontstaan er ribbels en gladde stukken. Sommige stokjes haakte ik enkel in de voorste of achterste lus, dat versterkt de horizontale lijn. En afwisselend reliëfstokjes voor en achter.
De deken wordt er ook een beetje dikkig van.

En wat is ie lekker warm zeg!

 Kan ook best al even naar buiten, of in de serre! In de zon met een dekentje.

11 comments:

  1. Prachtige deken, mooie voorjaatskleuren en ook door de verschillende texturen is het een hele ' eigen' deken geworden. Top!
    Groeten Tanja Wals

    ReplyDelete
  2. Prachtige deken, mooie voorjaatskleuren en ook door de verschillende texturen is het een hele ' eigen' deken geworden. Top!
    Groeten Tanja Wals

    ReplyDelete
  3. Héél mooi, zelfs op de foto ziet hij er héél zacht en warm uit.
    Geniet ervan, samen :-)
    Groetjes,
    Sigrid

    ReplyDelete
  4. Leuk met die verschillende garens!

    ReplyDelete
  5. Mooi!!!♡ hele mooie combinatie kleuren en wol!

    ReplyDelete
  6. Heel mooi gefotografeerd ook! Krijg zin in de lente. ♥
    Prachtige deken, met wisselende structuur.

    ReplyDelete
  7. Wat een mooie kleuren, laat de lente maar komen.
    Grtz,
    Chris

    ReplyDelete
  8. Wat prachtig is-ie geworden! Past ook zo supermooi bij de rest van je interieur.. complimenten!!

    ReplyDelete
  9. Verschillende soorten garen combineren geeft heerlijke verassende effecten, ik houd er wel van! Mooie kleuren!

    ReplyDelete
  10. Erg mooi, ook de kleurencombi! Goed idee voor restjes. Wat is de afmeting?

    ReplyDelete

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)