Friday, October 04, 2013

Gedroogde appeltjes

Wat te doen met de appeloogst?
Heerlijke friszure appeltjes hebben we geplukt van de appelbomen in onze tuin.
En dat is nog lang niet alles. We maken er vaak appelmoes van maar ik moet hier mijn draai wat dingen maken betreft nog een beetje vinden.

Ik ben uit mijn ritme en uit mijn routing. Waar ligt alles en waar kan ik het best of het fijnst gaan zitten of waar doe ik dit nou en waar dat?

Maar appeltjes drogen kan altijd en overal. De kinderen vinden het heerlijk.

Nodig: appel, mes en appelboor en nog een touwtje om ze aan op te hangen. Neerleggen kan ook dan blijven ze mooi rond, op bakpapier bijvoorbeeld.

Boor een gat in de appel nu is het klokhuis eruit.

Snijd de appel in niet al te dunne plakken.

Rijg de plakken aan een touwtje.

Hang het touwtje met de appelplakken voor het raam of boven de verwarming, wat een leuke slinger!


Als ze goed gedroogd en knisperig zijn kun je ze nog lang bewaren in een glazen pot.

Tussen de andere gezonde snacks op de plank.
Maar hier worden ze snel opgegeten!


6 comments:

  1. Mmmm het water loopt me in de mond...zag het laatst al bij Marloes van Marloes Kreatief,alleen zij had ze gedroogd in de oven...misschien moet ik het ook nog maar eens proberen ;-)

    groetjes en een fijn weekend!

    ReplyDelete
  2. Dat vind ik een leuk idee, want ik denk dat ik volgende week weer een paar kilo appeltjes krijg uit de tuin van m'n moeder.

    ReplyDelete
  3. wat een goed idee.. ik dacht altijd dat je fruit in de oven moest drogen...

    ReplyDelete
  4. Awesome, I must try this, I usually dry my apples in the dehydrator, but yours looks so lovely whilst drying!
    Thanks so much for sharing on Tutorial Thursdays Linky Party.
    Your post will be featured during this week.
    x
    Natalie
    Marigolds' Loft
    P.S. Pinned :)

    ReplyDelete
  5. Dit ziet er heerlijk uit!
    Kocht ze een poosje terug op de markt, maar hier was duidelijk suiker aan toe gevoegd.
    Dit ga ik zeker proberen.......heerlijk!!!
    Groetjes,
    Corien.

    ReplyDelete
  6. Maarrrrrrr.....is het wel fris? Gaan vliegjes niet even uitrusten op - of een beetje snoepen van - die appelslingers?

    Groetss Lao-tse

    ReplyDelete

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)