Wednesday, June 05, 2013

Randjes haken - Crochet edging


Bij Sam lap ik de gaten in de knieën op en bij Rozemarijn knip ik de legging gewoon af boven het gat. Daar haak ik dan vervolgens een leuk randje aan en de legging kan weer even mee.

Eindelijk mooi weer voor die lange blote benen!

 Ik gebruikte een speciale randjeshaaknaald voor de eerste rij die je dan door middel van de scherpe punt meteen door de stof heen haakt (anders een basisrand festonneren). Daarna ging ik verder met een gewone haaknaald (1,5 of 1,75 want voor randjes is dunne katoen het mooist)

Ook een randje haken?


Crochet edging pattern
Het is een eenvoudig patroon voor randjes aan leggings of bijvoorbeeld aan de mouw van een tshirt (dat deed ik eerder al: )


( Voor inspiratie ... en nog meer randjes haken)

14 comments:

  1. Heel leuk! Ik heb het gepind ;-)

    ReplyDelete
  2. Wat een leuke randjes. En wat een geweldig idee om leggings af te knippen! Ik heb er ook nog een paar met gaten liggen van onze oudste dochter en met het mooie weer dat er nu eindelijk aan komt denk ik dat ik een nieuw projectje gevonden heb! Dank je wel voor het idee!

    ReplyDelete
  3. Hi, this edging is so pretty and I saw it on Crochet Happy.
    Julie from julieslifestyle.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Dat is ook een leuk idee zeg.
    Misschien wel voor een markt op school....een heel jaar oude leggings inzamelen en op de markt weer als nieuw verkopen.Ik voel meteen een kans voor de overblijfselen na een kledingbeurs.
    Dag, Madelief

    ReplyDelete
  5. That looks so pretty and a cool idea. Thanks for sharing it.

    ReplyDelete
  6. So perfect! would be great around the bottom of a skirt too, or maybe even long leggings to give them a little flare? thanks for sharing on craft schooling sunday!

    ReplyDelete
  7. So cute and fun!! Thank you for sharing at Sharing Saturday!

    ReplyDelete
  8. Thanks so much for sharing at the Say G’day Saturday linky party.

    This week’s linky party has just started so I hope you can stop by and say g’day!

    Best wishes for a great weekend,
    Natasha in Oz

    ReplyDelete

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)