Saturday, January 07, 2012

Granny's en knutsels



Oh, papa wat een mooie sjaal! Lekker warm meer heb je niet nodig met dit weer. De laatste dagen van de vakantie maak ik gebruik van het nog niets moeten en hoeven. Nog geen dagen die geregeerd worden door bepaalde plekken waar ik op bepaalde tijdstippen moet zijn met 1, 2 of alle 3 de kinderen. Zoals school, zwembad, gymclub, blokfluitles en speelafspraakjes. We gaan naar de schaatsbaan als we zin hebben, Rozemarijn haalde zelfs een serieus schaatsdiploma. Na heuse schaatslessen waar ze overigens wel op tijd voor aanwezig moest zijn! Maar als het donker is gaan we gewoon schaatsen tussen de lichtjes, tot het tijd is voor gluhwein en frietjes.

Voor Rozemarijn maak ik desgevraagd een echt mapje voor haar kleurpotloden. Voor op school. Nu gaat het toch bijna beginnen! Van de stof die ik over heb knutsel ik een popje voor haar die de passende naam Poppy krijgt. Dat wil Sam ook wel! Ik duikel wat gele stof op, want geel is Sam zijn lievelingskleur en naai ook nog een konijntje (op de geheime pagina een soort patroontje). Want Sam houdt zo van konijnen. Maar niet uit de oven. Dus daar schuiven we dan vanavond allemaal van die lekkere kleine visjes met rode schubbetjes in. Mul, mmmm.



Nu mijn restjes deken voor de hele familie bijna af is. Vind ik het tijd voor een nieuw dekentje, of kleedje. En omdat ik dus echt nog nooit grannys heb gehaakt! Echt niet! Wel granny vlaggetjes trouwens vorig jaar voor Rozemarijn haar verjaardag.
Nu is het dus tijd voor een granny deken!
Alvast met de lente in het hoofd want van katoen!

No comments:

Post a Comment

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)