Monday, November 14, 2011

De volgende Sint



Zie ginds komt de stoomboot!
Heerlijke tijd. We keken even naar de boot met Sint en Pieten die het woelige water van Dordrecht binnen kwam stomen. Ooh wat spannend Sinterklaas is er weer!
Natuurlijk was er die avond een optreden voor de open haard met klompjes waarin appels uit eigen tuin voor de schimmel. En wat zou Sint het druk hebben die eerste avond in het land wil iedereen natuurlijk zijn schoentje zetten!
Maar toch de volgende ochtend..Het wachten duurde lang want Robin wilde graag uitslapen maar eindelijk, eindelijk....

Zo'n plaatje, ademt gewoon verwachting en spanning ik kan het niet laten om hier naar te kijken. Melancholie? Ja ik denk het wel, omdat dit genoegen voor mij nooit meer terug komt. En als je leeft in een wereld nog vol magie en heerlijkheid besef je niet hoe eindig dat is. Maar gelukkig kan ik het nu onze kinderen geven. Ik vertel verhalen, we zingen liedjes en soms als ze 's morgens kijken wat er in hun schoentje zit heeft zwarte Piet weer eens streken uit gehaald. Want dat doet Zwarte Piet! Echt waar!

Maar deze keer een leuk cadeautje omdat ze weer een heel jaar zo ontzettend lief zijn geweest!
En ondertussen word er door mij gestaag doorgewerkt. Vrijdag heb ik mijn kraampje op de Herfstmarkt bij ons op school en daar moet ik nog wel wat voor doen. Ook wat flyers met onze info en over ons goede doel.
Prijsjes, zakjes, DIY-pakketjes, een spiegel voor het mutsen passen, een kleedje voor op de tafel iets (??) om dingen aan op te kunnen hangen. En ik ben nog even heel hard sterretjes voor de kerst aan het haken (ook om te verkopen). Gelukkig heb ik een lieve vriendin die me vanavond even komt helpen. Het voelt alsof ik naar een deadline werk en dat ben ik niet gewend. Als ik tijd heb om te haken dan maak ik waar ik op dat moment zin in heb. En zo zal het ook wel weer worden want waar je blij van wordt... en mijn blijdschap stuur ik de lucht in!

No comments:

Post a Comment

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)